Insikter
Endast 15 % identifierar vad motparten vill ha i början av en förhandling
27% tar fram sina förslag innan ett möte och säkerställer att de når dem
56% baserar eftergifter på vad det kostar bara för dem själv.
Endast 15 % identifierar vad motparten vill ha i början av en förhandling
27% tar fram sina förslag innan ett möte och säkerställer att de når dem
56% baserar eftergifter på vad det kostar bara för dem själv.
Fler och fler kunder tränar sig i kommande affärsdialoger med sina kunder genom att sätta upp affärssimulatorer som tränar sina anställda på samma vis som flygindustrin tränar sina piloter. Egentligen är det kanske inte så konstigt att träna sig...
I dagens hårdnande företagsklimat, där kostnader fortsätter att öka inom en rad olika områden, så blir det allt vanligare att en eller båda parter kommer i behov av att omförhandla ingångna avtal, då kostnadsökningarna äter upp alla marginaler.
För min egen del så blev det aktuellt i höstas att byta till elbil, då vårt 3 åriga leasingavtal gick ut. Som så många andra så började jag titta på alternativen, då det bara blev dyrare och dyrare att ha en dieselbil, då politiker gjorde sitt bä...
Det är väl ingen som missat att det kommer en del prisökningar i 2022, en kostnadsökning som i många affärsrelationer innebär att deras kunder reagerar våldsamt. En del kunder har förståelse för prisökningen medan en del andra absolut inte kan tä...
Nick Ford - Director, Global Client Operations at WPP