Insikter
Endast 15 % identifierar vad motparten vill ha i början av en förhandling
27% tar fram sina förslag innan ett möte och säkerställer att de når dem
56% baserar eftergifter på vad det kostar bara för dem själv.
Endast 15 % identifierar vad motparten vill ha i början av en förhandling
27% tar fram sina förslag innan ett möte och säkerställer att de når dem
56% baserar eftergifter på vad det kostar bara för dem själv.
Key Takeaways (For Busy Readers!) Tariffs are often used as political tools, not just economic policies. Both McKinley and Trump leveraged them to influence trade negotiations. Rigid planning isn’t enough. Companies must prioritise preparation,...
En marknad i förändring kan nog vara det enklaste sättet att definiera vad som nu är på gång i vår omvärld , både lokalt likväl som globalt. De flesta av oss skulle nog definiera att pandemin skulle vara en drivande kraft i marknadsförändringar,...
Var går gränsen egentligen innan en eller flera parter väljer att gå från bordet ? Det har nog inte gått någon förbi som ser på tv att en större teleleverantör och en innehållsleverantör använt sina kunder som slagträ de senaste åren, där det nu...
Omförhandling av avtal? En av de vanligaste frågorna vi nu får är hur en del kunder skall höja sina priser och hur andra har utmaningen av att sitta på andra sidan bordet och ta emot en prishöjning. En annan fråga är hur man kan omförhandla ett...
Nick Ford - Director, Global Client Operations at WPP